+38 (093) 303-4050

Типи мікрофонів і коли їх використовувати

Мікрофони є перетворювачами, це означає, що вони перетворюють енергію з однієї форми (акустичної) в іншу (електричну). 

Мікрофони поділяються на дві основні категорії: конденсаторні та динамічні; обидва покладаються на фізичну діафрагму для перетворення звукових хвиль в електричну енергію, тобто аудіосигнал.


Динамічні мікрофони

Динамічні мікрофони базуються навколо діафрагми, прикріпленої до металевої котушки, підвішеної в магнітному полі. Коли звукові хвилі вібрують діафрагму, котушка вібрує, генеруючи електричний сигнал.

Оскільки динамічні мікрофони мають просту конструкцію, вони, як правило, дуже довговічні та економічні. Вони стійкі до тепла та вологості, витримують екстремальний рівень звукового тиску та менш чутливі, ніж інші мікрофони, а це означає, що вони вловлюють прямий звук, не вловлюючи групу навколишнього шуму. З цих причин їх зазвичай використовують для підсилення звуку та для запису гучних джерел, таких як барабани та гітарні підсилювачі. Це чудові недорогі універсальні мікрофони для звичайних програм запису голосу, таких як подкастинг, для запису кабінетів гітарних підсилювачів або для груп, які хочуть отримати «цей живий звук» у студії.

Shure SM-58


Конденсаторні мікрофони

Конденсаторні мікрофони працюють за принципом «змінної ємності»: звукові хвилі вібрують провідну діафрагму, встановлену перед зарядженою задньою пластиною, змінюючи ємність задньої пластини та перетворюючи акустичну енергію в електричну. Конденсатори більш чутливі, ніж динамічні мікрофони, і вловлюють більш тонкі звукові деталі (зокрема високочастотну та перехідну інформацію), що робить їх ідеальними для студійного запису.

Конденсаторні мікрофони базуються на ламповій або твердотільній електроніці; оскільки конденсатори містять активну електроніку, для роботи їм потрібне фантомне живлення (постійний струм, який надсилається через мікрофонний кабель XLR); це забезпечується мікшером, попереднім підсилювачем, інтерфейсом, зовнішнім джерелом живлення або батареями.

Конденсатори умовно класифікуються як конструкції з великою діафрагмою (більше приблизно дюйма в діаметрі) або конструкції з малою діафрагмою. (На даний момент ми пропустимо спеціальні мікрофони, такі як дробовики та петличні мікрофони.) 

Sennheiser E-965

Розмір діафрагми, як правило, визначає конструкцію конденсаторного мікрофона: конденсатори з малою діафрагмою зазвичай тонкі, мають форму олівця та працюють на торці, тоді як конденсатори з великою діафрагмою є громіздкими та працювати з орієнтації сторонньої адреси.

  • конденсатори з великою діафрагмою відомі тим, що забезпечують приємну або «сучасну» якість для будь-якого записаного джерела, від вокалу до струнних, і часто доступні з кількома шаблонами звукознімачів, що робить їх чудовими багатофункціональними мікрофонами. Вони дуже чутливі та зазвичай потребують зовнішнього джерела живлення та монтажу підвіски, щоб ізолювати їх від зовнішніх вібрацій, що може бути складно під час запису в тісних місцях або близького мікрофона.
  • конденсатори з малою діафрагмою відомі тим, що вловлюють чистий, прозорий звук, а їх невеликі діафрагми з малою масою роблять їх надчутливими до джерел звуку з різкими перехідними процесами, таких як акустична гітара чи тарілки.

USB мікрофони

Популярність комп’ютерного запису призвела до поширення USB-мікрофонів. USB-мікрофони містять елементи традиційного мікрофона, але додають вбудований попередній підсилювач і аналого-цифровий перетворювач, що дозволяє підключати їх безпосередньо до комп’ютера або мобільного пристрою. USB-мікрофони недорогі, прості в режимі «підключи та працюй» і часто мають регулятори гучності та інші функції прямо на мікрофоні.

Rode NT-USB


Коли використовувати той, чи інший мікрофон?

Є деякі основні правила вибору мікрофонів. Як правило, використовуйте динамічні мікрофони для живих ситуацій і конденсаторні для запису — якщо ви не записуєте дуже гучні звуки, можете виключити динамічні мікрофони з вашого вибору!

  • Вокал

Кожен співак унікальний; мікрофон, який чудово звучить у джазового співака, може не підійти для рок виконавця. Часто найкращий вокальний мікрофон для роботи додає приємного забарвлення та характеру. Тут конденсатори з великою діафрагмою надають класичну теплоту та присутність, що сприятиме приголомшливому треку. 


  • Гітарні підсилювачі

Це робота для динамічного кардіоїдного мікрофона, який може впоратися з таким високим звуковим тиском. Спробуйте додати конденсор, розташований позаду, щоб записувати відбитий звук і тон кімнати.


  • Фортепіано

Фортепіано відтворює звук у широкому діапазоні частот і зазвичай записується в стерео, з одним мікрофоном на низьких струнах, а іншим на високих. Незважаючи на те, що класичні записи захоплюють багато навколишнього звуку кімнати, для поп-музики, як правило, більш доцільним є ближнє мікрофонування. Всебічні мікрофони зведуть до мінімуму перебільшення певних областей в діапазоні інструменту, а конденсатори з малою діафрагмою вправно вловлюють нюанси високого рівня.


  • Барабани

Існує безліч способів підключити мікрофон до барабанної установки, від розміщення простої стереопари над головою до розміщення окремих мікрофонів на кожному барабані. Спробуйте кардіоїдні динамічні мікрофони на самому наборі, можливо, змішайте кілька конденсаторів на малому барабані чи томах і конденсатор з малою діафрагмою на хай-хеті; для верхніх мікрофонів спробуйте пару конденсаторів.


  • Акустична гітара та інші інструменти

Незабарвлені конденсаторні мікрофони є ідеальним вибором майже для будь-якого акустичного інструменту. Щоб вловити нюанси акустичної гітари, спробуйте конденсатори з малою діафрагмою


  • Відео

Якщо ви записуєте відео та маєте ресурси, подумайте про інвестування в вузьконаправлені і петличні мікрофони. Як альтернативу спробуйте конденсатори з можливістю вибору діаграми звукозапису.


Чудовий запис є продуктом багатьох факторів, від якості виконання до середовища запису до вибору мікрофона та техніки. Тут ми надали деякі вказівки, але «правильний» мікрофон для роботи суб’єктивний, і пам’ятайте, що правила призначені для порушення! Дізнайтеся, що ваші мікрофони привносять у кожен сценарій запису, не бійтеся експериментувати, і ви миттєво досягнете ідеальних результатів.